RODZAJE ZESTAWÓW DO OBSŁUGI CERTYFIKATÓW
Firma Audax oferuje cztery zestawy Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego SZAFIR. Różnią się one między sobą jedynie okresem ważności certyfikatów (1 rok lub 2 lata), a także obecnością lub brakiem czytnika.
Ogólnie w skład zestawu wchodzi:
- Certyfikat kwalifikowany ważny 1 roku lub 2 lata;
- Certyfikat niekwalifikowany ważny 1 roku lub 2 lata;
- Karta kryptograficzna CryptoCard multiSign z oprogramowaniem do jej obsługi;
- Czytnik kart (SCR 3310 lub Omnikey CardMan 6121);
- Aplikacja SZAFIR.
Zastosowania zestawów są następujące:
-
deklaracje do ZUS (program Płatnik).
-
e-deklaracje do Urzędów Skarbowych.
-
e-faktura (podpisywanie wielu faktur po jednokrotnym podaniu kodu PIN).
-
e-KRS e-GIODO.
-
Podpisywanie dokumentacji medycznej.
-
Przesyłanie danych do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej (GIIF).
-
Przetargi i aukcje elektroniczne.
-
Kontakty z urzędami administracji publicznej.
Znakowanie czasem
Wymiana i przechowywanie dokumentów elektronicznych bardzo często wymaga wiarygodnego potwierdzenia, iż dokument istniał w danym momencie. W przypadku dokumentu w postaci papierowej wystarczy wpisanie daty na dokumencie, bądź jego notarialne poświadczenie. Data wskazana na dokumencie elektronicznym nie zawsze pozwala na pewne potwierdzenie faktycznego momentu jego istnienia. Rozwiązaniem jest zastosowanie znaczników czasu. Znakowanie czasem dokumentów elektronicznych polega na wygenerowaniu, przy użyciu metod kryptograficznych, przez KIR S.A., elektronicznego potwierdzenia wiążącego dany dokument z datą. KIR S.A. swoim autorytetem gwarantuje, że czas wskazany w znaczniku czasu jest czasem pochodzącym z wiarygodnego źródła. Ponadto potwierdza on, że dokument istniał w momencie wskazanym w znaczniku czasu. Zgodnie z ustawą o podpisie elektronicznym znakowanie czasem dokumentów elektronicznych przez kwalifikowany podmiot świadczący usługi certyfikacyjne w zakresie znakowania czasem (KIR S.A.) wywołuje skutki prawne daty pewnej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. W praktyce, aby uzyskać znacznik czasu z KIR S.A. należy posłużyć się aplikacją SZAFIR, która pozwala na automatyczne uzyskiwanie znaczników czasu dla dokumentów. Wcześniej należy podpisać z KIR S.A. właściwą umowę sankcjonującą korzystanie z tej usługi.
Pośredniczymy w zakupie Certyfikatów Kwalifikowanych. Wszystkie formalności można załatwić w naszej firmie przy ul. Ostrowskiego 12 w Tomaszowie Mazowieckim. Prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny: 447247530 lub poprzez internet.